Akutte IT problemer kan ofte medføre store frustrationer, til irritation for virksomhed såvel som medarbejdere. Selvom løsninger ofte vil være simpel for en medarbejder, der arbejder med IT-support, så kan fejlfinding og forsøg på at fikse IT problemet tage timer for andre. En medarbejder der ikke har dybdegående viden omkring IT opsætninger, kan ligeledes risikere at gøre mere skade end gavn, når denne forsøger at opdatere, implementere eller løse it tekniske problemer hos virksomheden.
Der findes overordnet to løsninger, der kan gøre IT problemer til en bagatel hos de danske virksomheder. Før vi dykker videre ned i dette, så lad os slå fast, at medarbejdernes egen tid ikke er den bedste løsning. En ansat leder – eller ejeren for den sags skyld – bruger bedst sin tid på udvikling af virksomheden. Det kan være i form af opsøgende kundekontakt eller reel udførsel af arbejde, der skaber omsætning i virksomheden.
Ofte vil en hyret IT-supporter naturligvis koste penge, men ofte vil timelønnen hurtigt kunne tjenes ind, hvis netop outsourcing af IT support sker som alternativ for brugen af intern tid, fejl og meget andet.
Løsningsforslag til IT problemer
Første løsningsforslag kommer næppe som en overraskelse. At bestille IT-support fra en IT virksomhed, vil i mange tilfælde være den oplagte løsning. På denne måde betaler du på timebasis for løsninger, hvorefter den enkelte IT konsulent pakker sine ting og tager afsted.
Ofte vil sådan en løsning være en god idé, i tilfælde hvor virksomheden har godt styr på IT, opdateringer, sikkerhed med videre, men skal have foretaget én stor gennemgang, optimering eller lignende.
Andet løsningsforslag er potentielt for den lidt større virksomhed. Det kan være relevant i tilfælde, hvor der er så mange medarbejdere, at der kontinuerligt vil være mindre IT problemer, behov for optimering af computere, internetproblemer, printerproblemer eller andet.
Løsningsforslaget drejer sig om, at outsource IT arbejdet på en fast aftale ved virksomheder som IThelpers. Her vil der oftest være en IT supporter til stede, et aftalt antal timer om måneden, samt en dertilhørende “hotline” til IT support – eventuelt pr. mail eller telefon. Dette løsningsforslag sikrer hurtig hjælp, hvilket giver medarbejderne de optimale vilkår for at skabe resultater for virksomhed eller kunde.