CRM systemer øger bundlinjen

Indlægget kan være omfattet af betalt indhold eller promovering

crm system

CRM systemer er med til at øge bundlinjen for mange virksomheder uanset branche, da kunden altid vil være grundstenen i en forretning – heraf navnet Customer Relationship Management System.
Kundehåndtering og salgsstyring er et af de vigtigste områder for enhver virksomhed, og her er informationer omkring kunden essentiel for succes. Har en virksomhed ikke en struktur for salgsprocessen eller for eksisterende kunder, så vil det føre til dårlige kundeoplevelser, større churn og ikke mindst lavere omsætning på sigt. Med andre ord så er det MUST at have et CRM system, hvis du vil have succes som virksomhed både nu og i fremtiden.

Hvad er et CRM system

Kort fortalt så er et CRM system et program, som både kan være et stykke software eller sågar browserbaseret, hvor du kan samle alle de informationer, som er vigtige for driften af en virksomhed. Det kan både være i forbindelse med kundehåndtering, salgsstyring eller planlægning af opgaver. Ved at samle disse informationer et sted bliver hver enkelt medarbejders arbejdstid udnyttet optimalt. Det vurderes at en medarbejder i gennemsnit kan spare ca. ½-1 time om dagen, når de ikke skal bruge tid på at danne sit et overblik eller lede efter nødvendige informationer.

Førende dansk CRM system

Der findes utallige systemer, og det kan være en jungle at vælge det helt rette til din virksomhed. Det kan dog være rart med et dansk CRM system, når det kommer til stykket, eftersom god support kan være væsentlig for din succes med det enkelte system. SkyView CRM system er dansk, og har gennem mange år skræddersyet succesfulde systemer til danske virksomheder. De yder fuld support og har en hurtig omsætning samtidig med en fast lav pris pr. bruger. Et system velegnet til både mindre, mellem og store virksomheder i Danmark.

CRM strategi

Inden du køber et CRM system til din virksomhed, så er det vigtigt at haven solid CRM strategi i baghovedet. De fleste systemer skræddersys nemlig ud fra de behov virksomheden har. Hvilke integrationer og funktioner er nogle af de væsentlige punkter, som du skal kunne kortlægge i din CRM strategi. Skal det bruges til både kundehåndtering, projekt- og salgsstyring, så er det vigtigt at vide hvilke informationer der skal bruges og hvor de skal trækkes fra.

Er du i tvivl om, hvordan du udnytter det fulde potentiale i et CRM system, så er det vigtigt at du tager en indledende dialog med de enkelte udbytter, så de kan tage dig i hånden under hele processen. Det er heller ikke sikkert at alle medarbejdere har brug for adgang til systemet, så du skal også overveje, hvor mange licenser der skal købes. Det er som regel her den største investering ligger.